Afbeelding

Ombudsman ontvangt meer klachten

Algemeen

ALBRANDSWAARD - In 2020 kreeg de ombudsman Albrandswaard 12 klachten over de gemeente. De meeste klachten gingen over de buitenruimte of over een trage reactie op verzoeken en vragen.

In het jaarverslag staan 2 klachten van inwoners over het niet baggeren van een sloot bij woningen, een kwestie die al acht jaar loopt. Een andere inwoner wil in gesprek met de gemeente over een trimbaan, maar na 1,5 jaar heeft hij geen verdere reactie ontvangen dan een ontvangstbevestiging.
Weer een andere inwoner ziet graag dat de overlast op een wandelpad bij zijn huis wordt aangepakt. Al deze inwoners klagen over een gebrek aan actie door de gemeente.

Goed nieuws is dat, ondanks alle maatregelen rond Corona, de ombudsman geen klachten kreeg over de manier waarop de gemeente tijdens de pandemie te werk is gegaan.

,,Ik ben ombudsman in meerdere gemeenten. Ik maak me het meeste zorgen over gemeenten waar helemaal geen klachten binnen komen, want dan is de drempel blijkbaar te hoog. Over Albrandswaard maak ik me dus geen zorgen”, vertelde ombudsman Anne Mieke Zwaneveld maandagavond in de commissie Welzijn.

De ombudsman houdt gratis inloopspreekuur in Albrandswaard.
Die vinden plaats op maandag 25 oktober, 22 november en 20 december van 9 tot 10 uur in wijkcentrum De Boekenstal aan de Dorpsstraat 34 in Poortugaal.

Uit de krant

Advertenties uit de krant