Afbeelding

Webshop voor ‘wondervolle’ vrouwen

Nieuws

POORTUGAAL - De volslanke Poortugaalse Meriam Boldewijn (44) kon geen leuke partyjurk vinden in maat 48 voor een Surinaams feestje. Daarom startte ze twee jaar geleden haar eigen webwinkel voor ‘wondervolle’ vrouwen. Op 12 september is ze te zien op tv in Lifestyle Xperience van RTL4. Marja Boedart sprak met haar.

RTL ineens aan de bel, hoe leuk is dát?
,,Ja, fantastisch. Want er zijn natuurlijk meer webshops voor grote maten. Maar de redactie was al langer op zoek naar een webwinkel met exclusieve, trendy en kleurrijke plus size kleding. RTL gaf aan dat je soortgelijke webshops veelal vindt in het buitenland. Maar uiteindelijk kwam de zender terecht bij mijn webwinkel, ladyplusfashion.com.”


Waarom moeten mensen gaan kijken naar de uitzending?
,,De gemiddelde Nederlandse kledingmaat voor vrouwen is maat 42. Daarom zie je in het tv-programma geen superdunne modellen, maar de gewone vrouw ‘met een maatje meer’. Ik noem het ‘wondervolle’ vrouwen, want ook volslanke vrouwen zijn ‘wonderbaarlijk prachtig’.”


Wat is er zo uniek aan jouw kleding?
,,Mijn kleding, die ik importeer uit de Verenigde Staten, Canada en Engeland, is stijlvol en modieus met een fraaie pasvorm. Inmiddels weten veel vrouwen mijn website te vinden. Ook actrice Eva Van der Gucht, bekend van de Net5-serie Single, heeft mijn webwinkel ontdekt en is laaiend enthousiast. De merkkleding, in de maten 40 tot en met 58, is overigens niet echt goedkoop. Maar voor 50 euro heb je bijvoorbeeld al een gave top.”

Hoe verklaar je je succesvolle ondernemerschap?
,,Twee jaar geleden kon ik geen leuke outfit scoren voor een feestje. Surinamers gaan dan namelijk altijd op-en-top gekleed. In een opwelling begon ik toen een eigen webwinkel. Dankzij mijn twee neven. Want mijn ene neef heeft veel verstand van online marketing en de ander bouwt websites. Ik had dus veel geluk.”


Heb je nog wat kledingtips voor ‘wondervolle’ vrouwen?
,,Ze moeten vooral kleding dragen waarin ze zich lekker voelen. Maar ‘probleemzones’ als een dikke buik, kun je beter verhullen. Een mooi decolleté moet je juist weer benadrukken. Onze klanten krijgen veel complimenten. De kleding maakt ze niet alleen aantrekkelijker, maar ook zelfverzekerder. Echt, every(body) is beautiful!”

Advertenties uit de krant