Foto: Joep Boute.
Foto: Joep Boute.

Meedenksessies windmolens

Algemeen

ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam onderzoekt of er windmolens kunnen komen bij het Beneluxplein. Daarom houdt de gemeente in juli opnieuw meedenksessies. Tijdens de eerste bijeenkomsten op 1 en 2 juli staan financiële participatie en handhaving centraal. Daarbij wordt gesproken over de mogelijkheden voor omwonenden, lokale bedrijven en de omgeving om financieel mee te doen en te delen in de opbrengsten van de windmolens. Ook komen de mogelijkheden voor betere handhaving aan bod.

Tijdens de bijeenkomsten op 15 en 16 juli wordt gesproken over de landschappelijke inrichting en hoe de ruimtelijke kwaliteit zoveel mogelijk behouden kan blijven. Daarnaast komt lokaal eigendom aan bod, waarbij omwonenden, lokale bedrijven of een lokale energiecoöperatie mede-eigenaar van de windmolens kunnen worden.

De bijeenkomsten zijn op 1 en 15 juli van 15 tot 17 uur in De Zevensprong in Hoogvliet. Op 2 en 16 juli zijn de bijeenkomsten van 19 tot 21 uur in De Bonte Koe in Pernis.

Aanmelden is verplicht, omdat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is. Aanmelden kan door een e-mail met naam te sturen naar windparkbeneluxpleinso@rotterdam.nl.

Advertenties uit de krant