Afbeelding
Foto:

Hulp bij het online regelen van overheidszaken

Algemeen

ALBRANDSWAARD - Steeds meer zaken dienen online te worden geregeld via de digitale overheid zoals bijvoorbeeld huurtoeslag, zorgtoeslag of studiefinanciering en het inzien van uw pensioenoverzicht. Om mensen hierbij te helpen is het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) opgericht. In de gemeente Albrandswaard worden wekelijks spreekuren vanuit de bibliotheek gehouden op donderdag van 10 tot 12 uur. In even weken in bibliotheek Poortugaal, Dorpsstraat 34 en in de oneven weken in bibliotheek Portland, Hof van Portland 41. 

Om te beginnen met het online regelen van overheidszaken is een DigiD nodig. DigiD is een systeem waarmee Nederlandse overheden op internet iemands identiteit kunnen verifiëren, een soort digitaal paspoort voor overheidsinstanties. Men kan ook terecht bij de spreekuren voor hulp bij het aanvragen en activeren van DigiD. 

Mocht de vraag niet binnen de expertises liggen, dan wordt men in contact gebracht met de juiste persoon of instantie. 

Advertenties uit de krant