Afbeelding
Foto: Ronald Hooijmeijer

Directiewisseling bij BAR Uitgeverij

Algemeen

BARENDRECHT - Met het wisselen naar het nieuwe jaar heeft er bij Bar Uitgeverij ook een directiewisseling plaatsgevonden. Ronald Hooijmeijer doet na 24 jaar een stap terug in de organisatie om plaats te maken voor zijn opvolger Willem Monteban. Monteban is sinds 2007 in dienst bij de uitgever van deze krant. Begonnen als acquisiteur heeft hij zich, na drie jaar de functie van adjunct-directeur te hebben bekleed, opgewerkt naar de huidige positie.

De kersverse directeur gelooft nog heilig in het huidige concept van lokale kranten. Willem: ,,Recent landelijk onderzoek heeft aangetoond dat een grote meerderheid van de bevolking nog wekelijks de huis aan huis kranten leest voor het lokale nieuws. We zien dat bij Bar Uitgeverij ook. De drie titels die we uitgeven in de BAR gemeenten worden nog zeer goed gelezen. Niet de leukste, maar wel de meest treffende manier om dat te merken is het aantal klachten dat we krijgen als de bezorging faalt. De laatste maanden van het afgelopen jaar hebben we die problematiek gehad en dan wil je niet weten hoeveel klachten er binnenkomen. Aan de ene kant streelt dat ons ego, maar we zijn maar wat blij dat de bezorging nu weer top geregeld is."

,,Ondanks dat de kranten nu nog goed gelezen worden zien wij ook dat er de laatste jaren een verschuiving naar online is. Op de websites bieden we dan ook dagelijks nieuws en ook via de social media kanalen brengen we het nieuws in tekst, beeld en geluid bij de mensen."

Over de bedreiging van de ja-ja stickers is de directeur duidelijk. ,,Als die ingevoerd wordt, dan verwacht ik dat straks op 90 procent van de brievenbussen een ja-ja sticker zit. De inwoners willen gewoon van het lokale nieuws op de hoogte blijven. Nee, ik zie daar geen bedreiging in. Overigens ziet het ernaar uit dat de huis-aan-huis bladen buiten de regeling vallen. Ook de politiek ziet het belang van lokale media."

Ondanks dat Monteban nog in de papieren versie van de krant geloofd, zet hij ook in op digitaal. ,,Natuurlijk sluit ik mijn ogen niet voor de ontwikkelingen in medialand. We zullen de komende tijd dan ook nog meer online zichtbaar worden. In april lanceren we de nieuwe websites. Die zijn helemaal ingericht om ze optimaal met de mobiele telefoon te lezen. De bestaande App wordt dan overbodig. En we gaan meer met video's werken. Maar hoe de veranderingen er ook uit gaan zien, het lokale nieuws blijft de inhoud bepalen," besluit de directeur.

Advertenties uit de krant